یامچی آنلاین
یامچی آنلاین
اخبار اجتماعی، عمرانی و سیاسی یامچی

ج) معماری و زیبایی شهری

اگر کمی به داخل کانالها دقیق شوید می بینید که از هر طرف کانال سنگهای استفاده شده به اندازه 10 تا 15 سانتی متر بیرون زدگی دارند که عملا عرض کانالها در پایین به 20 تا 30 سانتی متر کاهش می یابد که به علت عمیق بودن و کم عرض بودن کانالها تجمع و انباشتگی زباله در این کانالها به وضوح دیده می شود که حتی یک کارگر نمی تواند با بیل دستی این زباله ها را بیرون بریزد

د) تبعات اجتماعی

شاید خطرناک تر از همه این حرفها و مشکلات،  خطر سقوط افراد در این نوع کانالها می باشدو کم نبودند افرادی که در این کانالها افتاده اند و باعث صدمات جانی و مالی شده است

 

اما چرا این اتفاق افتاده است و مسئول کیست؟

در مسایل شهری معمولا طراحان با در نظر گرفتن تمامی احتمالات و سایر مسایل شهری نسبت به طراحی یک ساخت و ساز شهری اقدام می کنند. متاسفانه مسولین طراحی و اجرای  بلوار ولایت به علت طولانی بودن مسیر کانالها و با خیال اینکه گذر گاهی برای عبور دادن کانال به پایین دست یا همان ضلع جنوبی بلوار ولایت وجود ندارد با دادن یک شیب حداقل از ابتدا تا انتهای مسیر عمق کانال را تا 1.5 متر رسانده اند.

اما راه حل چیست؟

گرچه برای ارائه راهکار کمی دیر شده است اما به قول قدیمیا "ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است". من سعی میکنم در کنار گفتن مشکل راه حلی هم برای این کار ارائه بدهم. اگر در شکل زیر که قسمتی از نقشه شهر یامچی است  دقیق شوید به وضوح مشخص است که از هر 150 متر یک کوچه حداقل 10 متری در ضلع جنوبی بلوار ولایت وجود دارد که با تغییر مسیر کانالها مشکل طولانی بودن مسیر آبروها حل می شود لازم به توضیح است که بلوار ولایت به خودی خود دارای یک شیب طبیعی حداقلی نیز می باشد که در امر اجرای کانال ازین شیب نیز می توان بهره جست  و در اینصورت دیگر نیازی به شیب دادن آنچنانی وجود ندارد و می توان با کف سازی دوباره کانال ها عمق آن ها را کاهش داد.

برای عبور کانال از ضلع شمالی بلوار ولایت به ضلع جنوبی نیز طرحی دارم که در صورت لزوم می توانم آن را در اختیار گروه شهرسازی قرار دهم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:, توسط یعقوب کریمی نژاد